About


Mi chiamo Marianna, ho 23 anni e sono nata a Lucca, una cittadina gioiello della Toscana. Ho vissuto la mia breve vita a cavallo tra Porto Azzurro, un piccolissimo paesino dell’Isola d’Elba, e Lucca, dove ho trascorso la maggior parte della mia adolescenza. Dopo essermi diplomata ho deciso di prendere tutte le mie cose e trasferirmi a Milano per studiare ciò che ho sempre pensato sarebbe stata la mia vita: moda.

Adesso, un po’ per lo studio, un po’ per amore, vivo in questa metropoli da tre anni, laureata allo IED (Istituto Europeo del Design) in fashion marketing & communication. Purtroppo la passione per la moda è gradualmente svanita, ma in me è nato un altro grande e sincero amore: quello per il buon cibo.

Ciò che amo di più del cibo – al di là del gusto, visto che, ahimè, sono una grande golosa – sono le situazioni e soprattutto le emozioni che possono nascere attorno ad un tavolo, la gioia, l’allegria e tutti i sentimenti positivi che questo può far nascere in una persona.

Adoro l’arte, viaggiare, ovviamente, le colazioni. Sono una persona curiosa che ama fare esperienze, sperimentare e conoscere nuove cose. Penso che nella vita non si smetta mai di imparare e che ci sia sempre qualcosa di nuovo e di bello da scoprire.


I’m Marianna, I’m 23 years old and I come from Lucca, Tuscany. I studied languages in high school and after graduating in 2012, I decided to take all my stuff and move to Milan to study what I always knew was my greatest passion in life: fashion.

I studied at the European Design Institute (IED), and I graduated in fashion marketing and communication.

Although fashion has always been my main passion in life, during my time in Milan I discovered a greater passion for food, its industry and the emotions it carries.

What I love most about food, besides the obvious – I am quite the foodie with a sweet tooth – lies within the emotion that a dish can evoke, the sincere emotions that can unfold. I’m enthralled by the joy and happiness that can arise around a table.

Overall, I love art, travelling, Paris, and of course breakfasts. I’m a curios being that loves to experience and discover new things and I believe that in life one never stops learning, there is always something new around the corner.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s