Breakfast Lucca, Dinner Lucca, EAT, Lucca, Lucca, Lunch Lucca, TRAVEL
Comments 4

DON’T MISS IN LUCCA

Schermata 2015-03-22 alle 10.43.36Rice cake from Ninci

Ninci è un vecchio bar situato in Piazza Napoleone, il cuore del centro di questa piccola città. Qua la torta di riso è un’istituzione: dolce, soffice e ricoperta di zucchero a velo. Non potete perdervela, ottima per una buona e tradizionale colazione.

Ninci is an old bar located in Piazza Napoleone, the heart of the centre of this little town. Here the rice cake is an institution, sweet, soft and covered with powdered sugar. You can’t miss it for a good traditional breakfast.

Schermata 2015-03-22 alle 10.52.14

Focaccia from Forno Casali

Si sa: è la più buona focaccia di Lucca. A pochi passi dalla famosa torre Guinigi, vale la pena di gustare un pezzo di focaccia caldo, appena sfornato, magari farcito con mortadella. Croccante e saporita all’esterno e morbida all’interno, una focaccia da urlo, non ve ne pentirete.

It is well known: this is the best focaccia in Lucca. A few steps from the famous Guinigi tower, it worth to enjoy a warm, just baked, piece of focaccia, maybe filled with mortadella. Crunchy and salty outside and soft inside, you won’t regret it.

Schermata 2015-03-22 alle 11.00.15

Necci and Ricotta from Felice

Schermata 2015-10-08 alle 09.25.58

I necci sono dolci tradizionali preparati con farina di castagne, acqua, sale e olio di semi di girasole, successivamente stesi e cotto in forno a legna in piccoli padellini di rame. Solitamente sono ripieni di ricotta. Non sono tra i miei dolci preferiti, ma sono un cibo famoso e tradizionale di Lucca. Provate quelli da Felice, un vecchio forno street food. Provate anche la loro pizza: dal 1960, la più buona della città.

This is a traditional sweet prepared with chestnut flour, water, salt and sunflower seeds oil, then stretched and baked in a wood oven inside some little copper pans. They are commonly filled with ricotta cheese. Not one of my favorite sweets, but it’s a very famous and traditional food in Lucca. Try the ones from Felice, an old street food bakery. Try also their pizza: since 1960 the best in town.

Schermata 2015-03-22 alle 11.03.37

Ice Cream from Gelateria Veneta

Il miglior gelato di Lucca lo troverete qua: alla Gelateria Veneta. Dal 1990 gusti tradizionali, semplici e ben preparati. I gusti alla frutta sono i migliori. Prendete un cono o una coppetta e gustatelo mentre passeggiate sulle mura delle città in una calda giornata primaverile.

You can find the best ice cream right here: at Gelateria Veneta. Since 1990 traditional flavors, simple and well prepared. The fruits one are the best. Buy a cone or a small cup and enjoy your ice cream walking on the ancient wall of the own in a warm spring-like day.

Schermata 2015-03-22 alle 11.04.23

Budino di Riso from Pasticceria Buralli

Schermata 2015-10-08 alle 09.25.47 Se capitate in Toscana, non potete perdervi il tradizionale budino di riso per colazione. È un piccolo pasticcino fatto con pasta frolla, riso e crema, di solito coperto da zucchero a velo. Lo potete trovare facilmente in ogni bar o pasticceria di Lucca, ma il migliore è quello del Buralli. Provatelo ancora caldo, con un caffè o un cappuccino.

If you go in Tuscany you can’t miss the traditional rice pudding for breakfast. It’s a little pastry made with rice, cream and shortcrust pastry, usually covered with powdered sugar. You can easily find it in every bar or bakery of Lucca, but the best one is the one from Buralli. Try it still warm, together with a coffee or a cappuccino.

Schermata 2015-03-22 alle 11.04.30

Buccellato from Buccellato Taddeucci

Il Buccellato è il più tradizionale cibo di Lucca e il Buccellato Taddeucci è la pasticceria che gli rende onore al meglio dal lontano 1881. E’ composto da una pasta dolce e morbida ricca di uva passa e anici. Potete trovarlo e gustarlo in ogni periodo dell’anno. Provatelo accompagnato da un buon bicchiere di vino rosso.

Buccellato is the most traditional food in Lucca, and Buccellato Taddeucci is the bakery that makes the best one in town since 1881. It’s a bread-sweet made by sweet and soft dough rich of raisins and anise. You can find and enjoy it in every period of the year. Try it accompanied by a good glass of red wine.

Schermata 2015-03-22 alle 11.04.37

Chocolate from Caniparoli

Una tavoletta con nocciole, riso soffiato, pistacchi, oppure dei cioccolatini, di ogni tipo, dai cremini a quelli ripieni, a quelli un po speziati. Caniparoli è senza dubbio la cioccolateria più buona e famosa della città!

A walnut, puffed rice or pistachios chocolates bar, or maybe just some little truffles of all kinds, from those stuffed to the spicy ones. Caniparoli is undoubtedly the most delicious and famous chocolate shop of the city!

Caffè Ninci: Piazza Napoleone 2, Lucca.

Forno Casali: Via Guinigi 32, Lucca.

Da Felice: Via Buia, 12, Lucca.

Gelateria Veneta: Via Vittorio Veneto, 74, Lucca.

Pasticceria Buralli: Piazza Del Carmine, 13, Lucca.

Buccellato Taddeucci: Piazza San Michele, 34, Lucca.

Caniparoli Cioccolateria: Via S. Paolino, 96, Lucca.

4 Comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s